Belirli bir görev veya iş için eğitim ihtiyaçları hangi seviyede eğitimin gerekli olduğunu dikte edecektir, örneğin farkındalığın geliştirilmesi, bilgi ve anlayış kazandırma veya beceri geliştirme. Güvenlik için gereksiz eğitim verilmesi müsrifçedir, yeterli eğitim verilmemesi yasa dışıdır ve güvenli değildir. Dolayısıyla eğitim ihtiyaçlarının doğru bir şekilde analiz edilmesi eğitim sürecinin önemli bir parçasıdır.
Eğitim sürecinin altı aşaması vardır:
- Aşama: İşin içeriğini ve performans standartlarını analiz edin.
- Görev veya iş analizi
- Risk değerlendirmelerine atıf yapılması
- Aşama: Gereken bilgi becerilerini ve deneyimi (yetkinlik) tespit edin.
- Aşama: Bireyin mevcut yetkinliğini değerlendirin.
- Geçmiş deneyim / vasıflar
- Performans değerlendirme / gözlem
Yukarıdaki 2. ve 3. şık arasındaki fark eğitim ihtiyacıdır.
- Aşama: Eğitimi uygulayın
- Eğitim hedefleri ile hedeflere ulaşmak için en uygun eğitim teknikleri; karışımı
üzerinde karara varın.
- Aşama: Eğitimi değerlendirin
- Eğitimin belirlenen hedefleri karşılayıp karşılamadığını değerlendirin.
- Aşama : Etkinliğini izleyin
- Görev şimdi yeterli bir şekilde yapıldı mı?
- Bireyin performansı gelişti mi?
- Yönetici kendisi için belirlenen sorumlulukları yerine getiriyor mu?
Eğitim İhtiyaçları Analizi Vaka Çalışması
Büyük bir uluslararası finans şirketi Gayrimenkul ve Tesis Yönetim Bölümünü Eğitim
ihtiyaçları Analizi ile görevlendirdi. Analiz için bilgiler soru formu kullanılarak bölümün
her üyesinden toplandı.
Analizde her birey için aşağıdakiler tespit edildi:
- İş Sağlığı ve Güvenliğine ilişkin güncel mesleki yetkinlik
- Diğer resmi vasıflar, örneğin sahip olunan derece, diploma vs.
- İşlerinin gerektirdiği seviyelere ilişkin olarak sağlık ve güvenlik yetkinliği seviyesi (hem genel hem de spesifik).
Güncel İş Sağlığı ve Güvenliği yetkinliklerine ilişkin olarak toplanan bilgiler şöyle puanlandı:
Hiç biri (N) = İş Sağlığı ve Güvenliği konusu hakkında örgün eğitime referans yapılmadı.
Farkındalık (A) = İş Sağlığı ve Güvenliği alanında genel eğitim aldı.
Beceri (S) = Öğrenme gerçekleştirildi ve iş rolleri becerilerini düzenli olarak kullanmalarını gerektiriyor.
Usta (M) = Spesifik eğitim aldı ve spesifik bir yetkinlikte geliştirmeye yönelik ve eleştirel aktiviteler gerçekleştirdi.
İş seviyesine ve işin güvenlik kritikliğine (seviyeler O – 5) ve tespit edilen her seviye için istenilen yetkinliklere göre gruplandırmalar da yapıldı.
Genel sonuç gereken çekirdek yetkinliklerin %71’i ila %88’inin karşılanmadığıydı,
şirkete verilen tavsiye tespit edilen yeterlilik seviyelerine ulaşılmasını sağlayacak bir
eğitim programının geliştirilmesiydi.
İş Güvenliği Uzmanlarımızla Emin Ellerdesiniz! EFOR OSGB